19.6.2012

Work in progress

http://data.whicdn.com/images/30883256/tumblr_m5mo8wf14c1ruw8cno1_500_large.jpg

Eilinen meni tosi hyvin! :) Ja kaikista oudointa oli se, että mulla ei kertaakaan aamupalan jälkeen tullut sellaista fiilistä, että voisin ahmia. Mun ei tehnyt mieli syödä mitään ylimääräistä! Sen pullan ja karkit syötyäni mun teki välittömästi mieli lisää karkkia ja mielessä vilisi Makuunin irtokarkkilaarit. Mutta onneksi en antanut periksi ja kävelinkin melkein kaksi tuntia.

Tässä eilisen ruuat:
- 1 Pågenin pulla ja irtokarkkia
- Banaani
- Kana-ceasar salaatti ilman kastiketta tai juustoa
- Kokonaine ruisleipä, jonka päällä kalkkunasiivu per leipä
Ja sitten join yhden lasillisen Marlin Vital-mehua.

http://data.whicdn.com/images/30839716/tumblr_m5txki4fKP1rn3l5vo1_500_large.jpg

Yöllä nukuin yllättävän sikeästi mitä nyt vessassa kävin monta kertaa. Aamulla olo oli todella väsynyt mitä hieman ihmettelin koska olin kuitenkin saanut nukuttua n. 10 tuntia. Nytkin haukottelen ja taidan tänään mennä mahdollisimman aikaisin nukkumaan! Varmaan univelat mitkä painaa päälle ja nehän on parasta nukkua pois. :)

http://data.whicdn.com/images/30847283/tumblr_m5u2b6upQ31rw3logo1_500_large.jpg

Tänään olen myös enemmän miettinyt ahmimista kuin eilen mutta en aio antaa kiusauksille periksi! Yksi iso syy varmaan se et mulla ei yksinkertaisesti ole voimia lähteä kauppaan ku väsyttää heh. :D Tasalta syön nuudeleita ja sitten on vielä vuorossa pieni iltapala. Tuon väsymyksen ja ahmimisajatusten takia olen tänään vain kävellyt n. tunnin ja se oli siis asioilla käyntiä eli periaatteessa hyötyliikuntaa eikä kunnon lenkki. Huomenna tulee käveltyä enemmän mutta onkin sitten taisteltava houkutuksia vastaan!

http://data.whicdn.com/images/30562064/tumblr_lg6yfb4cH21qcw5c2o1_500_large_large.jpg

Tapaan muutaman kaverin joista kummatkin tykkäävät herkutella ja aina kun nähdään (ei nähdä kovin usein) käydään läpi Mäkkäri, Valion jäätelöbaari ja irtokarkkihylly. Nyt ei saa käydä niin! :( Mutta kunhan syön kunnon aamupalan uskon että on helpompi vastustaa kiusauksia. Tänään aamupalaksi söin n. 100g Xtran mansikkajugurttia (on muuten ihanaa<3) ja pilkoin sekaan puolikkaan banaanin. Nami nam!

http://data.whicdn.com/images/30728361/tumblr_m5qw5pGWBK1rnbh4ho1_500_large.jpg

Tänään päivällä mietin myös että entäs jos söinkin eilen vähän liikaa ja ehkä sen takia en ole tänään syönyt niin paljoa. En tiedä tarkalleen kuinka monta sataa kaloria olen nyt syönyt mutta tiedän ettei tämän päivän kalorimäärä varmaan ole kuin 800-900 kaloria. On vaikea päästä eroon tuosta ajattelusta että yli 500 kaloria on pieleen mennyt päivä. Se vain on ollut niin pitkään noin ja kaikki on joko-tai. Joko alle 500 kaloria tai sitten ahmimista. Voisin tällä viikolla kerrankin laskea yhteen "normaalin" ahmimissessioni kalorimäärä koska en itseasiassa tiedä sitä ja oon huomannut että jos tiedän jonkun ruuan olevan high in cal välttelen sitä yleensä vaik oikeesti tykkäisin siitä. Esimerkiksi Pandan suklaasydämet. Vaikka rakastan niitä en enää osta niitä koska tiiän että yhessä pussissa on yli 700 kaloria.

http://24.media.tumblr.com/tumblr_lqv3x0u9hE1qjvt2xo1_500.gif

Ehkä siinä oli tarpeeksi päivittelyä tältä päivältä. :) Ihanaa kun Suurin pudottaja on alkanu! Viime vuonna tosin katoin sitä samalla kun ite ahmin ja lihosin ja kilpailijat vaan laihtu mutta ehkä tänä vuonna kaikki laihtuu. Jillian<3

4 kommenttia:

  1. Hei! Mun on ihan pakko kommentoida, koska sun ajatukset on vaan aika samankaltaisia kun mulla. Itelläkin hieman häiriintynyttä syömistä (eli ahmimista) takana monta vuotta. Nykyään saan siihen ammattiapua, mutta vielä ei oo tapahtunu mitää suurta parantumista. Vanhoista tavoista on vaan niin vaikea luopua, vaikka haluaisi! Se mikä itselleni tuli mieleen sinun tekstistäsi on se, että 1000 kcal/päivä on aika vähän ja se voi pitää yllä ahmimista. En toki tiedä kokoasi ja aktiivisuuttasi, mutta joka tapauksessa se kuulostaa hyvin vähältä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 1000 kaloria on minulle aika paljon, koska olen vuosien ajan syönyt n. 0-600 kaloria per päivä, joten tuo 1000 kaloria on lähinnä sellainen "raja" jolla yritän saada pääni tottumaan ajatukseen, että nelinumeroinen luku ei ole häviö vaan voitto. :) Koska yleensä mun ahmiminen on juuri johtunut siitä ajatuksesta että yhyy söin 100 kaloria enemmän kuin piti joten voin ahmia. Eli koen että tää henkinen totuttelu on tällä hetkellä tärkeintä koska mun päähän se on mikä sanoo että "ahmi". Vaikka noh en tosissaan tällä hetkellä edes laske päivittäisiä kaloreita että varmasti mulla esim. maanantai meni yli 1000 kalorin et ei toi raja ole mitenkään kiveenhakattu :D Mun painoindeksi on tällä hetkellä n. 20-21.

      Toivon että saisit tarvitsemasi avun ammattilaisen kautta! Ahmiminen on kamalaa ja kenenkään ei pitäisi kärsiä siitä! :( Voimia sinulle<3

      Poista
  2. Entisistä ajatusmalleista irroittaminen on tosiaan hankalaa ja vie aikaa! Toivottavasti tuo sopii sinulle ja pääset ahmimisesta eroon. Itselläni on auttanut se, että syön riittävästi nälkäni mukaan, mikä tarkoittaa yli 2000 kcal/pvä, mutta liikun tosi paljon näin kesällä. Mutta tosiaan kaikilla ei toimi samat keinot. Toivottavasti päivität pian taas kuulumisiasi :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Mä en vielä tällä hetkellä villeimmissä unelmissanikaan voisi syödä yli 1500 kaloria päivässä ilman että suutun itselleni, joten sen takia valitsin tuon n. 1000 kalorin per päivä. Mutta olen todella iloinen puolestasi, että olet saanut "elämäsi takaisin"! Toivottavasti minäkin vaan omani =)

      Poista